Donosimo: Tko je najbrže jurio ulicama Bakua?

Automoto 16. lip 202214:48 > 14:50 0 komentara
Hoch Zwei via Guliver Images

Ulična staza u Azerbajdžanu bila je dosad najveći test aerodinamičkih konfiguracija za niske downforce zahtjeve, a u ostatku staze potrebno je što više prianjanja za brojne spore zavoje – donosimo pregled najvećih brzina na četiri mjerenja koja bi mogla ponuditi i uvid u formu za iduću utrku sezone u Kanadi...

Kao i na svakoj stazi, brzina se mjeri na četiri različite točke – na kraju svakoga od tri sektora i na posebnom mjestu (speed trap) koje se obično nalazi na najdužem pravcu (iako to ne mora biti nužno slučaj).

Brzine na kraju prvoga i drugoga sektora nisu indikativne za aerodinamičku učinkovitost pri velikim brzinama nego su posljedica brzine prolaska i izlaska iz zavoja 4 (brzina na kraju prvoga sektora) i i zavoja broj 15 (kraj drugoga sektora).

Ali zato nam brzina na mjerenju brzine 210 metara nakon zavoja 20 i brzina na startno ciljnoj crti pružaju dobru sliku o razinama downforcea koje su se momčadi odlučile koristiti i razlikama u brzini s aktiviranim i neaktiviranim DRS-om.

Brzina na mjerenju brzine (speed trap) 210 metara nakon zavoja 20 postignuta je bez korištenja DRS-a koji se smije aktivirati tek 347 metara nakon zavoja 20.

Data FIA edited by MAXF1.net

NAJVEĆE BRZINE – KVALIFIKACIJE

Alonso u Alpineu i Vettel u Aston Martinu postigli su dvije najveće brzine na mjerenju brzine 210 metara iza zavoja 20, a Leclerc je kao brži vozač Ferrarija (319.4 km/h) bio samo 0.8 km/h sporiji od Verstappena kao bržega vozača Red Bulla (320.2 km/h) dok je na startno ciljnoj crti Leclerc (337.8 km/h) bio 5.8 km/h sporiji od Pereza (343.6 km/h).

Ferrarijev smanjeni deficit brzine na pravcu u odnosu na Red Bull posljedica je korištenja novoga stražnjeg krila – u Miamiju je Ferrari prvi puta isprobao stražnje krilo za niže razine downforcea i otpora, ali ga nisu odlučili koristiti u kvalifikacijama i utrci jer su imali bolje performanse i bolju degradaciju guma s višim razinama downforcea.

Ali na VN Azerbajdžana Ferrari je ponovno donio stražnje krilo za niže downforce zahtjeve isprobano u petak u Miamiju i koristio ih u ostatku vikenda s oba bolida što im je pomoglo smanjiti deficit brzine za Red Bullom.

McLarenovi vozači Ricciardo i Norris bili su najsporiji na mjerenju brzine 210 metara prije zavoja 20, iza dva vozača Mercedesa Hamiltona i Russella, a na startno ciljnoj crti Norris je i dalje u društvu najsporijih vozača, uz vozače Mercedesa, dok je Ricciardo zahvaljujući velikoj zavjetrini postavio najveću brzinu od svih vozača (345.1 km/h).

Data FIA edited by MAXF1.net

NAJVEĆE BRZINE – UTRKA

Razlike u brzinama u utrci su nešto veće jer nisu svi vozači imali mogućnost korištenja DRS-a, a ovi koji jesu imali su ga na raspolaganju u različitim fazama utrke u kojima su bolidi različito teški (oko 100 kg na početku utrke do minimalnih količina goriva na kraju).

Alonso je i u utrci bio najbrži na mjerenju brzine 210 metara iza zavoja 20, Ocon je opet treći, a Mercedesovi vozači opet su pri dnu gdje im društvo pravi i Leclerc koji je rano odustao i nije imao priliku postaviti veću brzinu s lakšim bolidom u završnici utrke.

Gasly je u AlphaTauriju postavio najveću brzinu cijeloga vikenda od 349.4 km/h na ciljnoj crti, što je najveća postignuta brzina ove sezone.

Data FIA edited by MAXF1.net

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!