Mercedes i Aston Martin: ‘Znali smo da će se ovo dogoditi’

Automoto 1. tra 202120:50 0 komentara
Pascal Rondeau /Allsport

Šef Aston Martinove F1 momčadi Otmar Szafnauer kaže da su Mercedes i Aston Martin upozoravali FIA-u da će biti više pogođeni novim pravilima oko dimenzije podnice ispred stražnjih kotača, ali da je prijedlog usvojen bez jednoglasne većine.

Kako bi se smanjile razine downforcea FIA je ograničila dimenzije podnice ispred stražnjih kotača, a zabranjeni su i prorezi kojima su momčadi mogle bolje izolirati zračnu struju ispod bolida od vanjskih turbulencija.

Nova sezona pokazala je da su momčadi koje koriste manji nagib podnice, Mercedes i Aston Martin, više izgubile u odnosu na ostale momčadi, a Szafnauer je rekao da su izgubili oko sekundu po krugu.

Racing Point je pod imenom Force India godinama koristio koncept visokoga nagiba podnice kojega je uveo Red Bull 2009., a za promjenu koncepta odlučili su se 2020. budući da koriste motor, mjenjač i stražnji ovjes od Mercedesa koji koristi manji nagib podnice.

Szafnauer kaže da nije bilo glasovanja oko toga hoće li se uvesti pravilo o ograničenju dimenzija podnice ispred stražnjih kotača, a da su tri momčadi bile protiv – Mercedes, Aston Martin i još jedna momčad.

“Nisam teoretičar zavjere, ali momčadi s niskim nagibom upozoravale su da će to imati veći učinak nego na momčadi s visokim nagibom,” rekao je Szafnauer.

“I bili smo u pravu. U trenutku kad su radili pravila upozorili smo na to.”

“Prije svega, nije bilo glasovanja. Broj dva, postojao je indikativan glas. Svi tehnički direktori imali su indikativan glas i tri momčadi glasale su protiv.”

“Morate se prisjetiti da samo dvije momčadi imaju niski nagib podnice. Znači čak je i jedna momčad s visokim nagibom glasala protiv. Dakle ni blizu jednoglasja.”

“Ne bi čak ni prošlo po pravilu osam od deset. Jer su tri glasa bila protiv.”

Hamilton je već rekao da su nova pravila usvojena kako bi se zaustavio Mercedes i da su to već učinili prošle godine kad su od VN Italije zabranili korištenje različitih načina rada motora u kvalifikacijama i utrci.

“Nije tajna da su promjene napravljene da nas uspore,” rekao je Hamilton u Bahrainu.

“Imali smo promjene na motoru prošle godine [zabrana korištenja posebnih načina rada motora u kvalifikacijama i u utrci] koje su uvedene iz istoga razloga.”

“Ali to je u redu, mi volimo izazove i nastavljamo naporno raditi najbolje što možemo. I to ćemo i učiniti.”

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!