FIA objavila rezultate analize strašne Grosjeanove nesreće

Formula 1 6. ožu 202112:11 > 12:16 0 komentara
Mark Thompson/Getty Images

FIA je objavila rezultate analize nesreće u kojoj je Romain Grosjean uspio pobjeći iz gorućeg bolida nakon sudara u prvom krugu VN Bahreina s kojim je ranije od planiranoga zaključio F1 karijeru.

Grosjean je nakon udarca u metalne barijere pokraj staze ostao zarobljen u gorućem bolidu koji se uslijed snažnoga udarca prepolovio, ali je sigurnosna ćelija ostala netaknuta.

FIA je nakon nesreće objavila da će pokrenuti detaljnu istragu incidenta kako bi poboljšala sigurnosne standarde, a tri mjeseca nakon nesreće objavili su rezultate istrage.

Priopćenje prenosimo u cijelosti.

Bolid je pretrpio veliku štetu tijekom udarca, uključujući odvajanje sklopa pogonske jedinice od sigurnosne ćelije.

Poklopac spremnika goriva na lijevoj strani šasije se odvojio, a dovod goriva otrgnut je od sigurnosnog mjehura spremnika goriva čime su nastali putevi kojim je gorivo moglo izaći iz spremnika.

Sigurnosna oprema za vozača, koja uključuje kacigu, HANS, sigurnosne pojaseve, sigurnosnu ćeliju, sjedalo, naslon za glavu i Halo frontalnu zaštitu kokpita, odradila je posao u skladu sa specifikacijama i zaštitila vozačev prostor, upravljajući silama koje su na vozača djelovale tijekom udarca.

Baterija visokonaponskog sustava za obnovu energije (ERS) bila je značajno oštećena, a neki dijelovi ERS baterije ostali su s pogonskom jedinicom dok su neki ostali povezani na šasiju.

Vatra se pojavila u krajnjim trenucima udarca u barijere, počevši sa stražnjega dijela sigurosne ćelije, i napredovala je prema vozaču kako je rasla.”

NAJAVA VELIKIH PROMJENA

FIA je objavila da će razmotriti iduće elemente kako bi poboljšali sigurnost:

– revizija dizajna instalacije sigurnosnog mjehura za gorivo u svim FIA-inim kategorijama jednosjeda
– preporuke za instalaciju sigurnosnog mjehura goriva
– novi FIA-in standard za sigurnosne mjehure goriva
– revizija pravila za dizajn konekcija sigurnosnog mjehura goriva i inspekcijskih poklopaca
– homologacija goriva mora uključivati kompatibilnost materijala mjehura i specifičnog goriva

FIA je potvrdila i da će provesti analizu pravila za geometriju prednjega dijela sigurnosne ćelije i dodatne testove opterećenja tog područja, kao i reviziju zahtjeva za montiranje upravljača nakon što je Grosjeanova lijeva noga zaglavila u kokpitu zbog oštećenja.

Također, FIA će analizirati i pravila te zahtjeve za homologaciju naslona za glavu, vozačevu opremu koja mora još bolje štititi od vatre te montiranje pogonske jedinice, ali i sigurnosne elemente koji se tiču staze:

– istraga mogućnosti za sustave upozorenja i elektronsku vidljivost
– istraga oko mogućnosti nadogradnje i poboljšanja postojećih barijera
– istraga novih sustava barijera koje su efektivnije u širem području
– istraga trenutnih medija za gašenje požara, vatrogasne i osobne zaštitne opreme, kao i analiza novih tehnologija

 

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!