Verstappen cilja na proslavu naslova na Hondinoj stazi

Automoto 6. lis 202213:55 0 komentara
Cal Sport Media via AP Images via Guliver

Formula 1 vraća se u Japan nakon tri godine stanke zbog pandemije koronavirusa, a svi željno iščekuju jednu od najboljih staza u kalendaru na kojoj bi Max Verstappen mogao proslaviti svoj drugi naslov prvaka – donosimo sve detalje o stazi, statistiku i povijest VN Japana.

Suzuka se vraća prvi puta od 2019. kada je Bottas sjajnim startom slavio s trećega mjesta, a Mercedes proslavio šesti uzastopni konstruktorski naslov prvaka, donosi MAXF1.net.

Naslov prvaka na Suzuki bi mogao osvojiti Verstappen koji uoči ove utrke ima 104 boda prednosti, a ako vikend napusti sa 100 bodova prednosti ispred najbližega pratitelja osvojit će drugi uzastopni naslov prvaka.

Pirelli je za Suzuku pripremio tri najtvrđe mješavine guma za suho (C1, C2 i C3) što je uobičajena praksa za ovu stazu koja je izuzetno zahtjevna za gume, ali potrošnja između lijeve i desne strane prilično je izjednačena zbog jedinstvene konfiguracije osmice.

MAXF1.net
MAXF1.net

Broj utrka: 35 (1976. – 2018., Suzuka 31, Fuji 4)
Broj krugova: 53

Duljina kruga: 5807 m
Duljina utrke: 307.471 km
Rekord kruga u utrci: 1:31.540 (Kimi Räikkönen, McLaren MP4-20, 2005.)
Apsolutni rekord kruga: 1:27.064 (Sebastian Vettel, Ferrari SF90, Q3, 2019.)

REKORDI (nakon utrke 2019.)

Pobjede: Michael Schumacher (6), McLaren (9)
Pole positioni: Michael Schumacher (8), Ferrari (10)
Najbrži krugovi: M. Schumacher i Hamilton (4), Williams i McLaren (8)

Pobjednička postolja: Michael Schumacher (9), McLaren (25)
Prvi startni red: Michael Schumacher (10), McLaren i Ferrari (18)
Utrka u vodstvu: Michael Schumacher (11), McLaren (16)
Bodovi: Lewis Hamilton (177), Ferrari (335)

Suzuka je jedna od najdražih staza svim vozačima, a omiljena je i među navijačima. Staza ima jedinstvenu konfiguraciju ‘osmice’ zbog čega ima podjednak broj lijevih i desnih zavoja, a neki od njih ubrajaju se u klasike.

Riječ je o jednoj od najvećih i najznačajnih staza koje su u kalendaru današnje Formule 1 i koja predstavlja veliki test za bolide i vozače. Izgradila ju je Honda 1962. kao svoju testnu stazu, a dizajner je bio John Hugenholz, Herman Tilke tih godina. Vozači ju uglavnom obožavaju jer je vrlo izbalansirana i fluidna te ima neke spektakularne sekvence zavoja.

Jedan od najizazovnijih zavoja je spektakularni 130R koji predstavlja izazov generacijama vozača. Zbog konfiguracije staze momčadi na svojim bolidima koriste puno downforcea kako bi bolidi bili što brži kroz zavoje te imali što veći grip na kočenju i ubrzanju, a manjak značajnijih pravaca im takve postavke i omogućuje.

Gume su posebno opterećene, posebno u prvom sektoru gdje se brzi zavoji vežu jedan za drugim, ali olakotna okolnost je što je opterećenje podjednako raspoređeno na lijeve i desne gume zbog jedinstvene konfiguracije.

Dio Suzukinog šarma svakako je i u tome što je gotovo nepromijenjena od samoga početka i njezinog uvođenja u kalendar Formule 1 1987.

Također, kako je najčešće na samom kraju kalendara Formule 1, često smo bili svjedoci spektakularnih završnica. Okršaji Ayrtona Senne i Alaina Prosta ušli su u legendu, a Damon Hill, Mika Hakkinen i Michale Schumacher postali su svjetski prvaci upravo na ovoj slavnoj stazi.

O povijesti utrke više pročitajte ovdje.

Gledatelji u Hrvatskoj program regionalnog sportskog kanala Sport Klub mogu pratiti na Telemachu, Total TV-u, Optima Telekomu i preko platforme EON koja je dostupna svim gledateljima

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!