Radikalna promjena na Williamsu za Silverstone

Automoto 1. srp 202212:10 > 12:10
Podijeli:
Williams

Posljednja momčad F1 prvenstva Williams na domaću utrku na Silverstoneu donosi veliki paket poboljšanja koji uključuje potpuno redizajnirane bočne stranice i pokrov motora kako bi pokušali ostvariti veliki korak naprijed po pitanju aerodinamičkih performansi, a novi paket koristit će samo Alexander Albon.

Williams je ove godine u prosjeku najsporiji bolid, što potvrđuje i stanje u poretku konstruktora gdje drže posljednje mjesto sa samo tri boda koje je osvojio Albon u Australiji (10. mjesto) i Miamiju (9. mjesto), donosi MAXF1.net.

Momčad je dugo najavljivala novi aerodinamički paket s kojim će navodno promijeniti cijeli koncept i krenuti Red Bullovim putem, kao i Aston Martin u Španjolskoj, a uoči početka vikenda na Silverstoneu šef performansi vozila Dave Robson potvrdio je da će novi paket biti spreman za Albonov bolid kako bi se mogle izvršiti izravne usporedne analize u realnim uvjetima.

Williams je svoje minimalističke bočne stranice zamijenio puno većim, klasičnim oblikom bočnih stranica koje imaju puno veću gornju površinu koja usmjerava zračnu struju između stražnjih kotača poput Alpinea, Red Bulla i Alfa Romea.

Momčad iz Grovea promijenila je i dizajn bočnih usisnika za hlađenje koji su sada širi i plići, po uzoru na Ferrari, a početak bočnih stranica sada je širi u donjem dijelu i agresivno usmjerava zračnu struju prema van što bi trebalo pomoći ublažavanju negativnoga učinka koji turbulentna zračna struja s prednjih kotača ima na ostatak bolida.

Plići i širi bočni usisnici ujedno omogućavaju da više zraka struji ispod njih, a nova je i konfiguracija vertikalnih pregrada na ulazu u Venturijeve tunele prije početka bočnih stranica.

Kako bi postili ovu radikalnu promjenu u obliku bočnih stranica i pokrova motora Williams je morao repozicionirati hladnjake – dosad su koristili dva uzdužna hladnjaka sa svake strane gornjega ruba pokrova motora, a sada koriste jedan, kao i nekoliko drugih momčadi.

Posljedica opsežnih promjena je veća gornja površina bočnih stranica koja se postupno, poput rampe, spušta i sužava prema prostoru između stražnjih kotača, ali se vertikalno ne spaja s podnicom nego između ostavlja uski kanal za strujanje zraka.

Williams očekuje veliki korak naprijed po pitanju performansi, a navodno je riječ oko jedne sekunde po krugu koliko pokazuju simulacije iako je teško očekivati da će već tijekom prvoga korištenja uspjeti izvući maksimum iz novoga paketa.ž

“To bi bilo jako dobro”, komentirao je uz smijeh Albon pitanje donosi li novi paket sekundu po krugu.

“Teško je reći što donosi, ako uspijemo pronaći sekundu bili bismo jako, jako sretni. Ali iskreno, dok ne isprobamo bolid nećemo znati.”

“U petak ćete vidjeti da ćemo pokušavati kako se nositi s novim bolidom i vidjeti što možemo učiniti po pitanju udaljenosti od tla i podešavanju balansa, kakav god on bio jer bismo petak mogli završiti s bitno drukčijim bolidom [nego što će ga započeti].”

“Trebat će nešto vremena da se naviknemo, možda to nećemo uspjeti ovoga vikenda, moglo bi nam trebati nešto više od toga.”

“Očito je da se nadamo dobrim poboljšanjima, ali do prvoga treninga ne možemo znati.”

Komentari

Vaš komentar