Može li Ferrari zadržati formu i na Paul Ricardu?

Automoto 20. srp 202213:48 > 14:02
Podijeli:
Sport Klub

Ferrari na 12. utrku F1 prvenstva 2022. stiže u nizu od dvije pobjede na Silverstoneu i Red Bull Ringu, a iduća utrka vozi se na francuskom Paul Ricardu na kojem su prošle godine doživjeli katastrofu i ostali bez bodova – donosimo sve informacije o stazi, statističke podatke i povijest VN Francuske.

MAXF1.net

Broj utrka: 61(1950. – 2008., 2018. – 2019., 2021. )

Broj krugova: 53

Duljina kruga: 5842 m

Duljina utrke: 309.690 km

Rekord kruga u utrci: 1:32.740 (Sebastian Vettel, Ferrari SF90, 2019.)

Apsolutni rekord kruga: 1:28.319 (Lewis Hamilton, Mercedes W10, Q3, 2019.)

REKORDI (nakon utrke 2021.):

Pobjede: Michael Schumacher (8), Ferrari (17)

Pole positioni: Juan Manuel Fangio (5), Ferrari (17)

Najbrži krugovi: Coulthard i M.Schumacher (5), Ferrari (15)

Pobjednička postolja: Prost i M.Schumacher (11), Ferrari (50)

Prvi startni red: Michael Schumacher (9), Ferrari (43)

Utrka u vodstvu: Michael Schumacher (10), Ferrari (29)

Bodovi: Michael Schumacher (98), Ferrari (424)

Odabir guma

MAXF1.net

Velika nagrada Francuske jedna je od najdugovječnijih utrka u kalendaru Formule 1 koja je bila uključena i u prvoj sezoni 1950., a više F1 utrka održano je samo u Velikoj Britaniji, Italiji, Monaku, Belgiji i Njemačkoj, donosi MAXF1.net.

Od ukupno 58 utrka koliko je održano u periodu između 1950. i 2008., najviše utrka voženo je na Magny-Coursu na kojem je posljednja F1 utrka održana 2008., a ukupno se VN Francuske vozila na čak sedam različitih staza.

Staza Paul Ricard otvorena je 1970. kada je bila jedna od najsigurnijih trkališta na svijetu, a imala je i tri različite konfiguracije, veliki industrijski park i uzletnu pistu za zrakoplove. Izvornom konfiguracijom dominirao je 1.8 km dug Mistral pravac nakon kojega je slijedio brzi zavoj Signes.

Prva F1 utrka na Paul Ricardu održana je 1971. na 5810 m dugoj konfiguraciji koja se posljednji puta koristila 1985., a od 1986. do 1990. koristila se kraća, 3813 m duga konfiguracija koju su vozači vozili čak 80 krugova kako bi ukupna udaljenost prešla 305 km.

Konfiguracija kojom će F1 bolidi voziti 2018. zove se 1C-V2, krug je duljine 5842 metra, a Mistral pravac izlomljen je sjevernom šikanom koja usporava bolida prije brzoga zavoja Signes.

FIA je potvrdila da će bolidi kroz brzi zavoj Signes na kraju Mistral pravca juriti više od 340 km/h.

“FIA je provela istraživanja i brzina prije šikane bit će 343 km/h tako da je šikana korisna”, potvrdio je upravljački direktor VN Francuske Gilles Dufeigneux za Motorsport.

“Šikana je dodana kako motori ne bi radili na punom gasu na uzbrdici tijekom 1.8 km. A i htjeli smo stvoriti dodatnu priliku za pretjecanje.”

“Imat ćemo tri pravca gdje će bolidi moći razviti punu brzinu prije dva velika kočenja u prvom i osmom zavoju, a Signes će se prolaziti punim gasom.”

“Prema FIA-inim tvrdnjama, bolidi će prije šikane postići 343 km/h, a istu brzinu imat će i u vrhu zavoja Signes. Vozači su nam rekli da će šikana vjerojatno biti prilika za pretjecanja bez DRS-a tijekom utrke.”

“Novu konfiguraciju predstavili smo na VN Austrije i pokazali je nekolicini vozača uključujući Lewisa Hamiltona, Sebastiana Vettela i Fernanda Alonsa. Svidjela im se i kažu da je 5.8 km duga konfiguracija dobar odabir.”

Zbog dugoga Mistral pravca bolidi će koristiti srednje downforce postavke, slične onima za staze u Bahrainu, a najvažniji će bit izlaz iz zavoja Virage de la Sainte-Meaume jer vodi upravo na Mistral pravac.

Zavoji su pretežno spori ili srednje brzi, a jedini pravi brzi zavoj je Signes. Zato će prijanjanje na ubrzanju iz sporih zavoja biti najvažnija stavka u podešavanju bolida.

Kočnice nisu previše opterećene zbog tek tri jača kočenja, ali zato su opterećeni motori koji veliki postotak kruga moraju raditi punim gasom.

Staza je izuzetno ravna i nalazi se na nadmorskoj visini između 408 i 441 metara, a brojne konfiguracije koje nudi i blaga klima čine ju pogodnom za testiranja u zimskim mjesecima.

O povijesti utrke više pročitajte na MAXF1.net.

Komentari

Vaš komentar