Red Bull krivi FIA-u za pogrešku u boksu

Formula 1 17. ruj. 202116:41 > 16:42
Podijeli:
Hasan Bratic/picture-alliance/dpa/AP Images

Red Bullov šef F1 momčadi Christian Horner kaže da je pogreška mehaničara za vrijeme promjene guma na bolidu Maxa Verstappena posljedica FIA-ine tehničke direktive koja je trebala usporiti promjene guma koja je na snazi od VN Belgije.

FIA je krajem lipnja izdala tehničku direktivu, navodno pod Mercedesovim pritiskom, koja je eliminirala neke elemente automatizacije koji su doveli do rekordno brzih promjena guma, a direktiva je uvela minimalna vremena koja moraju proći između pojedinih faza promjene guma, piše MAXF1.net.

Red Bull je kao uvjerljivo najbrža momčad u promjeni guma najviše pogođena tom direktivom, a Horner kaže da je spora promjena guma u Monzi od 11.1 sekundi rezultat upravo te direktive koja je poremetila dobro uhodane procese.

Hamilton se nakon te pogreške u Red Bullom boksu trebao rutinski vratiti ispred Verstappena nakon svoje promjene guma, ali i njegovi mehaničari nisu bili tako brzi (4.2 sekunde) tako da su se dva kandidata za naslov susrela u prvom zavoju i sudarili.

Imali smo nekarakterističnu pogrešku, bila je to rijetka ljudska pogreška koja je rezultat nove tehničke direktive, ali svejedno, to je nešto iz čega moramo naučiti,” rekao je Horner.

To sporo zaustavljanje u boksu izbacilo nas je iz sinkronizma u odnosu na ono gdje se trebao vratiti na stazu. Mercedes je dodatno promijenio situaciju zbog njihove spore promjene guma na Hamiltonovom bolidu i tako su se vozači našli kotač uz kotač.”

Oba vozača znali su da moraju završiti ispred jer je tako teško pretjecati. Max je bio odlučan da iskoristi nalet koji je imao, a Lewis je bio odlučan da zadrži poziciju na stazi.

“I dalje dijelim isto mišljenje [kao i nakon sudara] – oba vozača imala su svoju ulogu i teško je podijeliti krivnju.”

“FIA je mogla dati istu kaznu obojici, ali odlučili su da je Max više kriv. Budući da nije završio utrku, jedina opcija koju su imali je dati mu kaznu na startu iduće utrke, što prihvaćamo.”

Horner kaže da kazna od tri mjesta na stazi poput Rusije nije toliki hendikep nakon što je Nizozemac na istoj stazi 2018. startao pretposljednji i završio peti iza dva Mercedesa i dva Ferrarija.

“Max je s posljednjega mjesta došao do prvoga prije svoga zaustavljanja u boksu, bili smo drugi na toj stazi prošle godine, ali ovo je staza na kojoj nikad nismo pobijedili. To je Mercedesov teritorij.”