Pirelli uvodi novu konstrukciju guma i još veći tlak

Automoto 12. srp 202120:42 > 20:42
AP Photo/Ronald Zak

Talijanski proizvođač guma zadovoljan je testovima nove konstrukcije stražnjih guma koju su vozači imali prilike isprobati na prošlom vikendu u Austriji, a uoči najteže staze za gume u kalendaru odlučili su se još povećati minimalni startni tlak.

Nakon VN Azerbajdžana, u kojoj su i Verstappenu i Strollu pukle stražnje lijeve gume, Pirelli je u dogovoru s FIA-om uveo strože kontrole tlakova guma tijekom cijeloga vikenda, a na VN Austrije donijeli su i novu konstrukciju stražnjih guma s nekim elementima koji su predviđeni za nove gume za 2022, piše MAXF1.net.

Vozači su se uglavnom pozitivno izrazili o novoj konstrukciji, koja je robusnija, ali ne i teža, pa će ih Pirelli od VN Velike Britanije koristiti do kraja trenutne sezone.

Za Silverstone je Pirelli očekivano odabrao tri najtvrđe mješavine svojih guma za suho (C1, C2 i C3), kao i prošle godine, ali ove godine dodatno su povećani minimalni startni tlakovi, unatoč nedavnim mjerama koje su postrožile kontrole tlakova u gumama.

Zbog novoga formata vikenda sa sprint kvalifikacijama u subotu poslijepodne, svaki vozač na raspolaganju će imati 12 umjesto 13 setova guma za suho – dva seta harda (bijele), četiri seta mediuma (žute) i šest setova softa (crvene), a za kišne uvjete tu je šest setova intermediate guma (zelene) i tri seta punih kišnih guma (plave).

U petak je na rasporedu prvi slobodni trening i kvalifikacije u uobičajenom formatu, a tijekom kvalifikacija vozači mogu koristiti samo soft gume iako u slučaju prolaza u Q3 nemaju obavezu startati utrku na setu na kojem su postavili Q2 vrijeme (što ni dosad nisu morali ukoliko se ne plasiraju u Q3).

Vozači će imati i slobodu odabira vrste guma za sprint utrku, u kojoj nije obavezna promjena guma, a u nedjeljnoj utrci mogu birati komponentu na kojoj će startati te i dalje moraju koristiti dvije različite komponente u slučaju suhe utrke.

Za VN Velike Britanije, momčadi moraju imati minimalno 1.725 bara u prednjim gumama i 1.587 bara za stražnje gume. Što se tiče nagiba kotača (camber) tu su ograničenja također stroža nego za sve staze na kojima se vozilo ove sezone te je dopušteno samo -2.75 stupnjeva sprijeda i -1.5 stupnjeva straga.

Usporedbe radi, prošle godine Pirelli je propisao minimalno 1.725 bara za prednje gume i 1.449 bara za stražnje dok su sprijeda dopuštali najviše -2.75 stupnjeva nagiba i straga -1.75 stupnjeva.