Pirelli objasnio neobičan izbor guma za Australiju

Automoto 7. tra 202215:17 > 15:18 0 komentara
DPPI/Panoramic via Guliver Images

Pirelli će na modificirani Albert Park, koji je dobio novi asfalt i značajno bržu konfiguraciju, donijeti najmekšu dostupnu komponentu iz svoje palete guma za suho C5 što će biti prva ovogodišnja utrka s tom komponentom guma, a od novoga asfalta očekuju nisko prianjanje i umjereno opterećenje za gume.

Nakon tri godine Formula 1 vraća se u Australiju na nikad bržu stazu Albert Park koja će imati čak četiri DRS zone, prvi puta u povijesti Formule 1, zahvaljujući izbacivanju šikane u drugom sektoru koje je rezultiralo još jednim periodom punoga gasa, donosi MAXF1.net.

Pirelli se odlučio za neobičnu nominaciju komponenti guma s većim razmakom među medium i soft komponente – hard komponenta je C2, medium je C3, kao i u Saudijskoj Arabiji, ali soft komponenta je C5, a ne C4 kao što je uobičajeno kad su hard i medium C2 i C3.

Ovo će biti prvi nastup za novu C5 komponentu u novoj eri 18-inčnih guma, za razliku od utrke 2019. kada su vozači na raspolaganju imali C2, C3 i C4 komponente (ista selekcija trebala je biti dostupna i na otkazanoj utrci 2020.).

O promjenama na stazi već smo detaljno pisali, a novi asfalt trebao bi nuditi nisku razinu prianjanja (2/5) i nisku razinu abrazivnosti (2/5) što u kombinaciji s ostalim faktorima rezultira umjerenom potrošnjom guma (3/5).

Formula 1 – com Edited by MAXF1net

Staza će u početku vikenda biti vrlo prašnjava, kao što je to bio slučaj i prijašnjih godina, i zato se očekuje visoki stupanj evolucije staze (povećanje razine prianjanja s brojem odvoženih krugova na stazi) kojem Pirelli daje ocjenu 4/5.

Trakcija je važna za ubrzanje iz sporih zavoja 3, 4, 11 i 13, a stabilnost na kočenju posebno je važna uoči zavoja 1, 3, 11 i 13. Izbacivanje šikane u drugom sektoru (prijašnji zavoji 9 i 10) rezultiralo je smanjenim opterećenjem za kočnice.

Po pitanju lateralnoga opterećenja staza ima umjerene zahtjeve (3/5) jer su i brzi zavoji prilično kratkoga trajanja, a brza šikana na početku trećega sektora (zavoji 9 i 10) bit će izazovnija nego dosad jer će joj vozači prilaziti puno većom brzinom.

Ranije je staza imala srednje visoke downforce zahtjeve, ali ove godine to bi moglo biti nešto niže zbog veće prosječne brzine kruga i proširenja nekoliko zavoja, posebno zavoja šest koji se sada prolazi 70 km/h brže.

Pirelli Edited by MAXF1net

“Ove godine očekuje nas nekoliko nepoznanica na VN Australije, prva je konfiguracija staze koja je temeljito dorađena kako bi se povećala mogućnost pretjecanja, a tu je i novi asfalt koji bi trebao biti prilično gladak”, rekao je Pirellijev motorsport šef Mario Isola.

“To znači da će staza vrlo vjerojatno nuditi niske razine prianjanja na početku vikenda, s visokim stupnjem evolucije tijekom vikenda, a bit će izuzetno sklisko ako bude kišilo.”

“Odlučili smo se pomaknuti za korak u nomimaciji komponenti jer smo tijekom razvojnih testova primijetili da je relativno mali razmak u performansama između C3 i C4 komponente i vjerujemo da je Albert Park, s novim asfaltom i konfiguracijom, dobro mjesto da isprobamo ovu mogućnost.”

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!