Najava VN SAD-a: Povratak u Teksas nakon dvije godine

Automoto 20. lis 202111:20 > 11:21 0 komentara
GuliverImages

Formula 1 vraća se u Sjedinjene Američke Države nakon dvije godine, na stazu Circuit of the Americas na kojoj se F1 utrka održava od 2012., usred žestoke borbe za naslov prvaka između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona koji na ovoj stazi ima pet pobjeda.

Circuit of The Americas u Austinu potpuno je nova staza na kojoj se vozi od 2012. čime je Texas postao domaćin dugo očekivanog povratka Formule 1 u Sjedinjene Američke Države, piše MAXF1.net.

Neslaganje oko ugovora između vlasnika staze i Berniea Ecclestonea krajem 2011. skoro je poremetilo planove oko održavanja utrke, ali utrka je ipak ostala u kalendaru za 2012.

Uzbrdica od starta prema sporome prvome zavoju rezultira zanimljivim startovima, dok konfiguracija ostatka staze inspiraciju nalazi u Silverstoneu (kombinacija Maggotsa, Beckettsa i Chapela), zatim Turskoj (slavni zavoj broj 8) i Njemačkoj (posljednji sektor).

S kapacitetom od 120 000 mjesta, nova je staza pravo, suvremeno utočište Formule 1 u SAD-u gdje dominiraju ovalne staze, a ulične poput Infineon Racewaya (Sears Point), Watkins Glena i Lagune Sece nisu prikladne za najbrži cirkus na svijetu.

Momčadi Formule 1, posebno tvorničke, snažno su navijale za povratak na komercijalno važno američko tržište, još od 2008. kada je kalendar ostao bez VN SAD-a.

Staza je djelo Tava Hellmunda, a doradio ju je, naravno, Herman Tilke. Inspiraciju djelomično nalazi u nekim od slavnih F1 staza, ali ujedno nudi i nešto novo. S-zavoji u 1.sektoru podsjećaju na legendarne zavoje na Silverstoneu Maggotts i Becketts, trostruki zavoj u stilu obrnutog zavoja broj 8 na Istanbul Parku i arena dio u stilu Hockenheima – sve to u jednom uzbudljivom krugu u smjeru obrnutom od kazaljke na satu.

Iako ima dva pravca od kojih je posebno dug onaj u drugome sektoru, momčadi koriste dosta downforcea zbog mnoštva brzih zavoja, pogotovo u prvom i na početku drugoga sektora. Prvi sektor počinje uzbrdicom prema lijevom lakat zavoju nakon kojeg slijedi nizbrdica i fantastičan niz brzih i srednje brzih zavoja koji podsjećaju na prvi sektor u Suzuki i brze zavoje u Silverstoneu. Drugi sektor također je obuhvaćen nizom tih zavoja, a nakon sporog lijevog zavoja slijedi najduži pravac i prva DRS zona, nakon koje ponovno slijedi spori lijevi zavoj.

Slijedi posljednji sektor koji se sastoji od mnoštva sporih zavoja i trostrukog brzog desnog zavoja koji podsjeća na kraću istanbulsku osmicu. Posljednji, spori lijevi zavoj vodi na startno ciljnu ravninu i drugu DRS zonu.

Osim mnoštva downforcea, potrebna je okretnost i stabilnost prilikom promjene smjera, pogotovo u nizu zavoja u prvom i drugom sektoru. Također, bitna je i trakcija jer su neki od najbitnijih zavoja na stazi vrlo spori i vode na dugi ravni pravac.

Kočnice nisu posebno opterećene zbog samo jednog vrlo dugog pravca, a nakon nešto kraćeg pravca na startno ciljnoj ravnici slijedi zona kočenja na snažnoj uzbrdici, što skraćuje vrijeme kočenja i trošenje kočnica.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!