Kako je Katar pružio zanimljivu stratešku borbu

Automoto 22. stu 202116:27 > 16:27 0 komentara
DPPI/Panoramic via Guliver

Prva utrka Formule 1 u Kataru ponudila je zanimljivu stratešku borbu i više pretjecanja nego što se očekivalo zahvaljujući visokoj potrošnji guma i neočekivanom startnom poretku – donosimo pregled strategija, najdužih dionica i najbržih krugova.

Hamilton je dominirao s pole positiona i nakon dobro odrađenoga starta nije bio ugrožen cijelu utrku koju je morao dobiti kako bi smanjio Verstappenovu prednost u borbi za naslov prvaka, ali iza njega se odvijala prilično intrigantna strateška borba, piše MAXF1.net.

Situaciju su začinile kazne za Verstappena (pet mjesta kazne zbog nepoštivanja dvostrukih žutih zastava) i Bottasa (tri mjesta kazne zbog nepoštivanja jednostrukih žutih zastava) pa je iz prvoga reda neočekivano startao Gasly u AlphaTauriju dok je Alonso startao treći, što mu je najbolja startna pozicija od posljednje utrke F1 prvenstva 2013. u Brazilu gdje je također startao treći.

Hamilton je obranio vodstvo unatoč startu na medium gumama, Alonso je prestigao Gaslyja uoči četvrtoga zavoja, a Verstappen je na kraju prvoga kruga već napredovao do četvrtoga mjesta dok je na početku petoga kruga došao na drugo mjesto, četiri sekunde iza Hamiltona.

Pirelli je uoči utrke najavio da očekuju strategiju s dva ulaska u boks, zbog velike potrošnje guma u brojnim brzim zavojima staze Losail, ali neke momčadi imale su druge ideje i planirale samo jedno zaustavljanje u boksu, unatoč startu na soft gumama.

Alonso je svoju strategiju izvršio savršeno, nije trošio gume u pokušaju da se obrani od Verstappena, a kad je u 23. krugu soft zamijenio hardom nije ih previše potrošio u ranoj fazi znajući da ga očekuje vrlo duga dionica od 34 kruga na tim gumama.

PREGLED STRATEGIJA

Alonso je, uz malu pomoć virtualnoga sigurnosnoga automobila u završnici utrke, uspio završiti na postolju ispred jurećega Pereza u Red Bullu koji se oporavio nakon starta s 11. mjesta, a Stroll u Aston Martinu te Sainz i Leclerc u Ferrariju također su uspjeli završiti utrku sa samo jednom promjenom guma.

To je bio i Norrisov plan, ali iznenadno puknuće gume, dok je bio četvrti iza Alonsa, natjeralo ga je u boks po novi set medium guma te je uspio završiti deveti ispred Vettela u Aston Martinu koji je također bio samo jednom u boksu.

To znači da je čak šest od prvih deset vozača bilo na samo jednoj promjeni guma s tim da je i Norris planirao istu strategiju koju na kraju nije uspio provesti u djelo zbog previše opterećene prednje lijeve gume koja je kritična na ovoj stazi.

NAJDUŽE DIONICE

Alonso i Stroll odvozili su dvije najduže dionice na hardu, a Schumacher u Haasu uspio je odvoziti 34 kruga na medium gumama što mu je pomoglo da završi samo 1.5 sekundi iza Giovinazzija u Alfa Romeu koji je bio na strategiji dva ulaska u boks.

Vettel je najduže izdržao na soft gumama, na kojima je startao utrku, budući da je na njima uspio odvoziti 26 krugova, a utrku je završio 31 krug dugom dionicom na hardu i osvojio posljednji bod na utrci.

NAJBRŽI KRUGOVI

Verstappen je zahvaljujući kasnoj promjeni na soft gume uvjerljivo osigurao najbrži krug utrke i dodatan bod iako treba napomenuti da je i prije toga držao najbrži krug (1:24.031) koji je odvozio u 54. krugu na medium gumama.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!