Hamilton: Želim biti ‘najčišći’ F1 vozač

Automoto 24. stu. 202113:26 > 13:34
Podijeli:
HOCH ZWEI/picture-alliance/dpa/AP Images

Lewis Hamilton kaže da želi biti upamćen kao jedan od najčišćih vozača Formule 1 i da ne želi ništa postići prljavom vožnjom, ali priznaje da ne može u svakoj situaciji biti savršen i da to pogotovo nije bio u ranijoj fazi karijere.

Hamilton i Verstappen cijelu sezonu vode napetu borbu za naslov prvaka, a iako je Hamilton u njihovim duelima često bio taj koji je popustio, u nekim situacijama poput Silverstonea pokazao je da i on može biti nepopustiljiv makar i po cijenu sudara, donosi MAXF1.net.

Ali Hamilton ističe da mu je jako važno osvojiti naslov na ‘čist način’ i da ga je tako otac odgojio.

“Tako me moj tata odgojio, uvijek mi je govorio ‘reci svoje na stazi’. Maltretiran sam kao dijete, kako u školi tako i na stazi, i htio sam ih pobijediti na pravi način, ne pomoću kvara ili sudara”, rekao je Hamilton.

“Želim biti najčišći među vozačima, pomoću brzine, napornoga rada i odlučnosti tako da nema poricanja oko onoga što sam postigao.”

Hamilton kaže da se dosad u karijeri, koju je započeo 2007. u McLarenu uz Alonsa, još nije susreo s vozačem koji ima tako žestok stav u utrkivanju poput Verstappena.

“On je jedini takav vozač s kojim sam se utrkivao. Utrkivao sam se s puno vozača i svi su bili drukčiji u načinu na koji su se ponašali. Sad sam stariji, pokušavam gledati malo dublje u njihov karakter i njihovu pozadinu tako da to pokušavam shvatiti kako bih ih mogao više cijeniti.”

Guliver Image

“To sam pokušao napraviti. Pokušao sam se pobrinuti da izbjegnem sudar i mislim da sam bio prilično dobar u tome u većini scenarija. Ne možete to uvijek izvesti savršeno.”

Hamilton je u Imoli, Barceloni i Brazilu izbjegao siguran sudar s agresivnim Verstappenom, ali to nije uspio na Silverstoneu, gdje je kažnjen s deset sekundi, i Monzi, gdje je Verstappen kažnjen na idućoj utrci u Rusiji.

“Ako ste s vanjske strane [kao Hamilton u Imoli, Barceloni i Brazilu], popuštanje je razumna opcija ako želite vidjeti kraj utrke. Ali ako ste s unutarnje strane, to su bili scenariji za koje istinski vjerujem da sam bio u pravu, kad sam bio gotovo kotač uz kotač.”

“Na Silverstoneu, pogledajte snimku. Moj prednji kotač bio je pokraj njegovoga, nije bio pokraj njegovoga stražnjeg kotača. U tom scenariju, da sam imao Maxov pristup iz Brazila, da sam ostao na gasu, izletio sa staze i zadržao poziciju, što bi se dogodilo? Bi li onda gledali pravila?”

“Nekad gubite u tim situacijama, ali nije riječ samo o meni, iza mene je 2000 ljudi i moram razmišljati i o njima i njihovom radu, šteti na bolidu.

Hamilton svjestan koliko je griješio u Verstappenovim godinama

Hamilton je od prve sezone u Formuli 1 2007. imao brzinu, ali je u ranim godinama također dosta griješio, pogotovo u drugoj sezoni 2008. kada je osvojio prvi naslov i 2011. kada je imao prilično turbulentnu godinu na privatnom i sportskom planu i prvi puta izgubio od momčadskoga kolege (Button).

“Imam 36 godina, radim ovo prilično dugo i nije prvi puta da sam suočen s vozačem koji je dobar ili loš na neki način i mislim da sam trenutno u puno boljoj situaciji, da se mogu bolje nositi s tim”, rekao je Hamilton.

“Posebno s pritiskom u ovom sportu. Znam da je on super brz dečko i da će biti sve jači i jači kad bude sazrio, što će nesumnjivo i postići. Pogledajte mene kad sam imao 24, 25… Isuse, koliko sam tad griješio.”

“Imao sam brzinu, ali prolazio sam kroz toliko puno iskustava izvan bolida i bio u središtu pozornosti, pod pritiskom da budem u vrhu. Ne mislim da sam tad učinio puno toga dobroga i ne želim nikome suditi.”

Andy Hone LAT Images
Hamilton objasnio brzinu bolida u Brazilu

Mercedes je ove godine, uz Aston Martin, najviše izgubio promjenom pravila oko dimenzija podnice koje su smanjile downforce, a ovogodišnji bolid F1 W12 bio je izuztno težak za podešavanje i izvlačenje maksimuma performansi.

Hamilton kaže da je Brazil jedna od rijetkih utrka na kojoj su pogodili savršene postavke i da je to donijelo veliku razliku.

“Općenito sam jako sretan sa svojom posvećenošću i performansama, rekao bih da sam posvećeniji nego ikad. Ono što sam primjetio ove godine da je bolid bio jako, jako težak za podešavanje.”

“Ovo je jedno čudovište od dive [izraz koji je Wolff prvi puta upotrijebio za Mercedes W08 iz 2017. koji je također bio težak za podešavanje], bilo je teže podesiti bolid na pravi način, a kad to ne uspijete onda vam je ograničen potencijal.”

“Zato često nisam uspio izvući maksimum svoga potencijala jer mi postavke nisu bile na pravom mjestu, a bilo je jako, jako teško dovesti ih na pravo mjesto.”

“U Brazilu sam bolid podesio točno kako sam htio. Ali to smo uspjeli možda jednom ili dvaput ove godine. Većinu vremena ga nismo uspjeli optimizirati.”

Komentari

Vaš komentar