FIA objasnila zašto ove godine dijele više kazni

Automoto 21. srp 202111:52 > 11:54
AndreaxDiodatox

Trkaći direktor FIA-e Michael Masi objasnio je zašto ove godine dijele više kazni za incidente koji su prošlih sezona prolazili nekažnjeno, a također je spomenuo da suci kazne ne dijele na temelju posljedica incidenata.

Posljednje dvije utrke poslužile su kao primjer kako FIA ove godine postupa s incidentima budući da je Norris dobio pet sekundi kazne jer nije ostavio dovoljno mjesta Perezu u Austriji, a Perez je dobio dvije takve kazne za incidente s Leclercom, donosi MAXF1.net.

Kažnjavanje se nastavilo i na Silverstoneu gdje je Russell kažnjen za sličan prekršaj u duelu sa Sainzom, a Hamilton je kažnjen s deset sekundi, doduše za puno ozbiljniji incident s Verstappenom u prvom krugu.

Masi kaže da su se FIA i momčadi složili oko toga da će od ove godine biti stroži oko incidenata nakon što su nakon VN Austrije 2019. odlučili malo popustiti, što je dovelo do previše slobode za vozače.

“Jasno je da je prvi krug tretiran nešto lakše pod principom ‘pustimo ih da se utrkuju’, u to nema sumnje, puštamo vozače da pronađu svoj balans,” rekao je Masi.

“Ali vozači su jasno rekli, kao i momčadi na kraju prošle godine, da osjećaju da su se laktovi počeli malo previše širiti prošle godine i da ih treba malo obuzdati.”

Što se tiče incidenta Hamiltona i Verstappena Masi je rekao da su suci utvrdili da je Hamilton većinski kriv za incident.

“Slično se dogodilo sa Charlesom kasnije, tad je uspio [Hamilton] malo bliže doći vrhu zavoja. Mislim da su pravila jasna, on je bio većinski kriv. Nije bio u potpunosti kriv, ali većinom jest.”

Masi je dodao da suci ne dodjeljuju kazne na temelju posljedica nesreće, koje su u slučaju Verstappena bile ogromne budući da je imao strašan sudar i izgubio 25 bodova u odnosu na Hamiltona koji je proglašen krivim za nesreću, a kaznu od deset sekundi uspio je nadoknaditi i pobijediti.

“Jedan od važnih dijelova koji vrijedi već godinama, što je dogovoreno u diskusiji s momčadima, FIA-om i F1, jest da se ne smiju razmatrati posljedice nesreće,” rekao je.

“Kad suci prosuđuju incident oni prosuđuju sam incident, ne ono što se dogodilo nakon toga. A to je nešto što suci čine godinama.”

“Suci su tako savjetovani sa svih strana, uključujući momčadi, jer ako bi krenuli uzimati posljedice u obzir tu je previše varijabli.”