F1 je na Sportklubu! Što nas očekuje u 2021.?

Formula 1 18. sij 202111:49 > 13:11
Clive Mason/Getty Images

Piše Antonio Baković

Gase se crvena svjetla uoči početka nove sezone Formule 1. Ovako, na oko, čini se kao da je još poprilično vremena ostalo do prve utrke sezone 2021. koja će početi utrkom u Bahrainu 28. ožujka, ali pitajte mehaničare i vozače – oni su već odavno u ‘crvenom’ jer razvoj bolida zapravo nikada ne staje. Odnosi se to i na ovu po mnogo čemu čudnu sezonu koja nas očekuje – sezonu u kojoj će promjene na bolidima biti minimalne i koja zapravo označava kraj jedne ere. No, baš zato što je posljednja pod ovim pravilima i uoči velikih promjena za 2022., mogla bi biti zanimljiva jer će bolidi sada biti vrhunac mogućega i tehnički izvedivog pod ovim tehničkim pravilnikom. Stoga se postavlja pitanje što nas očekuje?

1. Lewis Hamilton na putu da sruši rekorde koje još nije srušio
Najboljem vozaču današnjice baš ništa ne bi trebalo stajati na putu da prestigne Michaela Shumachera po broju naslova prvaka svijeta i da postane prvi vozač s 8 titula i više od 100 pobjeda. Tada će i objektivno moći reći da je najveći svih vremena. Naravno, bit će i veliki broj onih fanova kojima to neće biti dovoljno dobar argument, ali taj argument je neoboriv. Sjetite se samo kad je Schumacher rušio rekorde i osvajao naslove, a mnogi su tvrdili da je najveći Ayrton Senna. I doista, možda je tako, ali baš onako kako su fanovi Schumachera kao glavni kriterij vozačke veličine uzimali naslove prvaka, sada će isti argument moći koristiti i oni koji na pijedestalu vide Hamiltona. I nitko im ništa neće moći reći. Sve ukazuje na to da će do obaranja tog rekorda doći, naravno uz uvijek prisutan rizik nekih nepreviđenih okolnosti, ali bude li sezona barem malo nalik na ‘ normalnu’ Hamilton će se prošetati u povijest. E, da – prije toga bi bilo dobro da potpiše novi ugovor.
Charles Coates/Getty Images
2. Novi Schumacher na gridu
Treći po redu. Sin i nećak. Michaela i Ralfa. Mick. “No pressure kid”, kaže popularni internetski meme kada su očekivanja velika. Mick Schumacher nosit će teško breme svog marketinški privlačnog prezimena. Marketing u F1… Znate koliko je to bitno. Ali, ni u jednom trenutku nemojte pomisliti da ovaj dečko nije zaslužio svoje mjesto u bolidu Haasa jer u njega sjeda kao prvak u Formuli 2 za minulu sezonu. Dvije odnosno tri godine ranije to su uspijevali Charles Leclerc i George Russell i nisu razočarali kada su došli među velike dečke. Teško je očekivati da će Schumi junior u prvoj sezoni stajati na postolju, ali bude li osvajao bodove i pri tom pobjeđivao svog momčadskog kolegu (ili rivala?!) Nikitu Mazepina već će biti na pravom putu. Njegov razvoj svakako će jednim i pol okom pratiti Ferrari jer Talijani uvijek trebaju Schumachera kako što Schumacher treba njih. Ipak, svima im za takvu simbiozu treba još vremena.
3. Stari Alonso na gridu
Ovog majstora ne treba posebno predstavljati, a ne treba posebno isticati ni koliko je dobar spoj njega i Renaulta. Ok, Alpinea. Nakon dvogodišnje pauze Španjolac je sjeo u bolid malo prije Božića pa u Abu Dhabiju na testiranjima postavio najbrže vrijeme na Yas Marina stazi – 1 min. 36.333 sec. Taj broj ne znači puno osim što dokazuje da dvostruki prvak svijeta nije nimalo zakržljao. Dodajte tome i priču da je odmah na Novu godinu postrojio mehaničare svoje momčadi u tvornici kako bi odmah, od trenutka kad je to propisima bilo dozvoljeno, krenuo raditi na novom bolidu za 2022. Zapravo, od te sezone ćemo vidjeti što dobri stari Nando još uvijek može ili ne može.
4. Red Bull kao prvi izazivač Mercedesa
Kad kažemo Red Bull ipak tu mislimo na Maxa Verstappena i to nimalo ne podcjenjujući njegovog novog timskog kolegu Sergia Pereza. Zapravo Meksikančevo iskustvo, ali i neosporni talent mogli bi još više doći do izražaja u konkurentnom Red Bullu što će po “defaultu” tjerati i Verstappena da bude još bolji. Koliko, bolji? E, to će se mjeriti samo u duelima protiv Mercedesa. Prilika za Bikove će biti, i moraju ih znati iskoristiti. Uostalom, Valteri Bottas u prethodnoj sezoni Verstappenu je pobjegao samo mizernih 9 bodova.
5. Što može Ferrari?
Vozačka postava je napokon stabilna. Odlaskom Sebastiana Vettela Cavallino Rampante se riješio velikog utega – legende sporta koja jednostavno u svojim godinama i sa svojim bogatim životopisom nije imala motivaciju boriti se s mladim lavom Charlesom Leclercom. Vettel je u Ferrari došao osvajati naslove, ali to pored Mercedesa, pokazalo se, nije bilo moguće. Carlos Sainz čini se u ovom trenutku kao logičnije rješenje, a Ferrari je i navikao imati “prvog” i “drugog” vozača odnsono podijeljene uloge. S ovom postavom i novim motorom na kojem rade ove sezone primarni cilj je popraviti za njih bijednu 6. poziciju među konstruktorima iz prošle sezone. Najniže je to mjesto za talijansku momčad od 1980. godine. Sve više od toga dobro će doći za samopouzadnje i ekipi i vozačima.
Mark Thompson, Getty Images Sport
6. Kalendar
Sezona 2020. donijela nam je nove staze poput Portimaa i Mugella, vratila nam Nurburgring, Istanbul i Imolu (hvala joj na tome), a promjena neće nedostajati ni u novoj. Dolazi nam Velika nagrada Nizozemske na Zandvoortu koja se trebala voziti i lani ali – COVID. Sada smo dočekali Zandvoort prvi put nakon 1985. godine, a baš prvi prvi put vozit će se u Saudijskoj Arabiji. U gradu Jeddahu, na ulicama, a možda i pred gledateljima. Tko će ga znati. U svakom slučaju Saudijska Arabija nije prvi put zakoračila u svijet F1 jer ranije, u sedamdesetima, jedna je Saudijska aviokompanija bila sponzor Williamsa. Na kraju očekuju se rekordne 23 utrke iako je još barem jedan datum ispražnjen pa će se popunjavati ovisno o situaciji s pandemijom.
Osjećaj je uvijek isti. Svi kojima srce kuca na 15 tisuća okretaja već sada, još uvijek duboko u siječnju, s nestrpljenjem čekaju barem da šefovi momčadi maknu s novih bolida svilene plahte i da krenu predsezonska testiranja. Nakon toga bismo ipak mogli dobiti širu i detaljniju sliku onoga što nas čeka i što ćete iz vikenda u vikend ove sezone moći ekskluzivno pratiti na Sportklubu.