F1 na SK: #4 Lando Norris

Automoto 19. ožu 202115:02 > 15:02
James Gasperotti/ZUMA Wire) (Cal Sport Media via AP Images)

Novu sezonu Formule 1 ekskluzivno od ove sezone možete pratiti na kanalima Sportkluba. Iz dana u dan uoči početka sezone predstavit ćemo vam momčadi i vozače u novoj sezoni.

Nacionalnost: Britanac
Datum rođenja: 13. 11. 1999.
Mjesto rođenja: Glastonbury, Velika Britanija
Godina: 21
Visina: 170 cm
Težina: 64 kg
F1 karijera: 2019. –
Najbolji plasman u sezoni: 9. (2020.)
Broj utrka: 38
Najbolji plasman u utrci: 3. (x1)
Pobjednička postolja: 1
Najbolja pozicija na startu: 3 (x1)
Mjesta u prvom startnom redu: 0
Najbrži krugovi: 2
Bodovi: 146
Utrka u vodstvu: 0
Službena web stranica: https://landonorris.com/

Biografija

Lando Norris jedan je od najmlađih vozača koji su ikad nastupili u Formuli 1, a svoju je karijeru započeo u kartingu u kojem je bio vrlo uspješan te je 2013. osvojio CIK-FIA KF-Junior Super Cup, donosi MAXF1.net.

Godinu dana kasnije, u dobi od 15 godina, Norris je završio treći u CIK-FIA Euro KF prvenstvu od četiri utrke, osvojio CIK-FIA World KF utrku uz najbrži krug i završio treći u britanskom Ginetta Junior prvenstvu za momčad HHC Motorsport.

Norris je 2015. osvojio britansko prvenstvo Formule 4 koje se sastojalo od 30 utrka na 10 staza, a Britanac na samo jednoj utrci nije osvojio nijedan bod te je ostvario ukupno osam pobjeda i 15 postolja za momčad Carlin. Iste godine natjecao se i u talijanskoj Formuli 4 (devet utrka) i njemačkoj ADAC Formuli 4 (osam utrka) što mu je pomoglo skupiti dodatno iskustvo za tako mladoga vozača.

U dobi od 17 godina Norris je 2016. imao nevjerojatno uspješnu godinu u kojoj je osvojio i Formulu Renault 2.0 Euro i Formulu Renault 2.0 NEC za momčad Josef Kaufmann Racing, a osvojio je i Toyota Racing Series New Zeland. Paralelno se natjecao i u britanskoj Formuli 3 u kojoj je završio osmi u poretku iako se natjecao u samo 12 od 30 utrka te je ostvario četiri pobjede.

Norris je za fantastičnu sezonu 2016. osvojio prestižnu ‘McLaren Autosport BRDC’ nagradu i postao član ‘BRDC Rising Stars’ društva.

Uvjerljiv naslov u prvoj sezoni u F3

Nakon sjajne 2016. Norris je 2017. prešao u europsku Formulu 3 koju uvjerljivo osvaja u prvom pokušaju s devet pobjeda i 20 postolja u 30 utrka, a u prestižnoj utrci u Macauu završio je drugi.

Norris je 2017. stigao testirati i bolid Formule 2 i nastupiti na posljednjoj utrci F2 prvenstva u Abu Dhabiju za momčad Campos Racing, a još u ljeto testirao je F1 bolid McLaren Honde MCL32 na Hungaroringu gdje je završio drugi najbrži iza Sebastiana Vettela.

McLarenov F1 bolid testirao je i na postsezonskom testu u Abu Dhabiju 2017., a te godine na testiranjima je skupio 1054 kilometra iskustva u F1 bolidu. Senzacionalan niz uspjeha i fantastična prilagodba na F1 bolid Norrisu je osigurala članstvo u McLarenovoj akademiji mladih vozača, a postao je i član ‘BRDC SuperStars’ društva.

Norris je 2017. dokazao da je definitivno spreman za Formulu 2 u koju je 2018. krenuo žestoko s pobjedom s pole positiona na prvoj utrci u Bahrainu, ali to mu je bila jedina pobjeda (i jedini pole position) u cijeloj sezoni. Do kraja sezone ostvario je još osam postolja i završio drugi u prvenstvu iza Mercedesova juniora Georgea Russella, ali pozornost u F2 sezoni odvlačili su mu i česti testovi McLarenova F1 bolida.

Norris je 2018. za McLaren testirao čak pet dana i pri tome skupio 2270 kilometara iskustva, a čelne ljude u momčadi uvjerio je da je bolji izbor za budućnost od Stoffela Vandoornea kojem je 2018. bila druga puna sezona u Formuli 1.

Osim pet testnih dana, Norris je za McLaren od VN Belgije nastupio na čak sedam prvih slobodnih treninga (Belgija, Italija, Rusija, Japan, SAD, Meksiko i Brazil) pri čemu je odvozio još 150 krugova i 828 kilometara u McLarenovom MCL33.

Impresivna juniorska karijera i dobar dojam koji je ostavio u F1 bolidu uvjerili su McLaren da je Norris zreo da bude njihov F1 vozač u sezoni 2019. što su potvrdili 3. rujna 2018.

Norrisu je u debitantskoj sezoni momčadski kolega bio Carlos Sainz kojem je F1 2019. bila peta sezona u Formuli 1 u trećoj momčadi nakon Toro Rossa i Renaulta.

Dobar početak u F1

Norris se dobro snašao na početku svoje F1 karijere plasmanom u Q3 na prvoj utrci sezone u Australiji, a iako je završio tek 12. iskupio se već na idućoj utrci u Bahrainu na kojoj završava sjajan šesti.

To mu je ostao najbolji rezultat sezone koji je ponovio u Austriji, a u kvalifikacijama je bio jako brz i pobijedio Sainza ukupnim omjerom 11:10.

Iako u utrci nije bio tako dobar kao iskusniji Sainz, Norris je pokazao da je veliki potencijal i opravdao velika očekivanja nakon uspjeha u nižim trkaćim serijama.

Sezonu je završio na 11. mjestu s 49 bodova, pet mjesta iza Sainza i 51% njegovih bodova, a bodove je osvajao 11 puta, dva puta manje od momčadskoga kolege.

 

McLaren je zadržao istu vozačku postavu za 2020., a Norris i Sainz ponovno su bili vrlo izjednačeni i u kvalifikacijama i u utrci. Mladi je Britanac ponovno bio uspješniji u kvalifikacijama (11:10), a Sainz je opet bio bolje plasiran u poretku vozača.

Norris je 2020. napredovao u vještini utrkivanja što je i sam priznao na kraju sezone, a poboljšao je i način na koji koristi osjetljive Pirellijeve gume što je ključ uspjeha u posljednjih desetak godina.

Prvu utrku pandemijom pogođene sezone u Austriji Norris je završio na postolju nakon što je žestoko pritiskao u posljednjim krugovima kako bi završio ispred Hamiltona koji je dobio pet sekundi kazne za incident s Albonom.

Norris je u posljednjem krugu utrke odvozio najbrži krug i nakon Hamiltonove kazne završio treći što mu je prvo i zasad jedino pobjedničko postolje u karijeri.

Na posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju Norris je odvozio fantastičan krug za četvrto startno mjesto, samo dvije desetinke iza pole positiona, a u utrci su Norris i Sainz završili peti i šesti i osigurali treće mjesto u poretku konstruktora za McLaren.

Rudy Carezzevoli/Getty Images

Sainz je 2020. drugu sezonu zaredom završio šesti u poretku vozača, ali Norris je smanjio zaostatak te je završio deveti s 93% Sainzovih bodova.

Novi Norrisov momčadski kolega bit će Daniel Ricciardo koji je u McLaren stigao iz Renaulta, a mladom britanskom vozaču bit će to najveći izazov u F1 karijeri.