Evo zašto je Verstappen kažnjen za sljedeću utrku

Automoto 14. ruj 202112:02 > 12:05
GuliverImages

FIA-in trkaći direktor Michael Masi smatra da nema potrebe da se rubnici u prvoj šikani staze u Monzi mijenjaju nakon incidenta koji je lansirao bolid Maxa Verstappena preko bolida Lewisa Hamiltona u njihovom kontroverznom okršaju na VN Italije.

Hamilton i Verstappen sudarili su se na prošloj utrci u Italiji nakon što Verstappen nije imao mjesta u drugom zavoju te je prerezao šikanu, prešavši preko visokih rubnika, što ga je lansiralo preko Hamiltonova bolida nakon čega su oboje odustali, donosi MAXF1.net.

Hamilton je nakon incidenta rekao da mu je halo sustav zaštite vjerojatno spasio život, nakon što je stražnji desni kotač Verstappenova Red Bulla završio iznad njegove glave, a iako su rubnici iza vrha zavoja broj 1 i 2 korisni da vozače obeshrabre da previše režu zavoj pokazalo se da mogu biti i opasni i podići bolid u zrak.

Ali FIA-in trkaći direktor Masi vjeruje da nema potrebe za promjenom i da vozači sami odlučuju hoće li presjeći zavoj preko visokih rubnika ili prije njih.

“Mislim da taj ‘kobasičasti’ rubnik radi prilično dobro u tom zavoju”, rekao je Masi.

“To je izbor vozača. Možete prijeći preko rubnika ili ići lijevo od njega, što smo nebrojeno puta vidjeli tijekom vikenda. Puno je ljudi bilo u sličnim situacijama i odlučilo ići lijevo od rubnika preko tih malih uspornika i vratiti se na stazu.”

Masi je objasnio zašto je incident između Hamiltona i Verstappena istražen nakon utrke i zašto je Verstappen dobio kaznu za iduću utrku u Rusiji.

“Jedna od stvari koju smo općenito dogovorili s momčadima je da je prikladna kazna pet ili deset sekundi u utrci, da su vozači nastavili u utrci. Ali nisu.”

“Ne možete to uspoređivati s incidentom na Silverstoneu jer je tamo jedan bolid ispao iz utrke, a ovdje oba.”

“Nisu mogli nastaviti niti odslužiti kaznu tako da je kazna na startu iduće utrke, kao što smo dogovorili sa svim momčadima, ta za koju se odlučujemo kad netko ne može nastaviti.”

Verstappen je 2018. u Rusiji startao 19. zbog promjene motora, a već nakon prvoga kruga bio je 13. dok je nakon pet krugova bio na sedmom mjestu. Utrku je završio na petom mjestu iza dva Mercedesa i dva Ferrarija.