Američki košarkaš opisao kako izgleda kineska karantena

Košarka ostalo 29. ožu 202015:39 > 15:40
NurPhoto / Contributor

Eugene 'Pooh' Jeter već osam godina igra u kineskom košarkaškom prvenstvu, nedavno je dobio uputu vratiti se u zemlju gdje će se kroz mjesec dana nastaviti prvenstvo.

Američki igrač koji izvan kineske sezone živi u Los Angelesu gdje se bavi privatnim biznisom, naime u gradu je otvorio trgovinu sportske obuće i odjeće. Sam, bez supruge i dvoje djece, vratio se u Kinu na poziv svog matičnog kluba Fujian Sturgeons.

Jeter je opisao kako je proteklo više tisuća kilometara dugačko putovanje od Los Angelesa do Jinjianga gdje je smješten njegov klub.

Stigao sam na LAX (zračnu luku), nisam vidio jednog čovjeka. Nikad prije nisam iskusio ovakav dolazak prema ukrcaju na losanđeleskom aerodromu. Stvari su se očekivano promijenile kad sam stigao u Tajpeh, prvu stanicu svog dugog putovanja‘, započeo je svoj blog 36-godišnji Amerikanac koji je u 14 godina profesionalne karijere samo jednu sezonu proveo u NBA ligi, i to 2010/11. u Sacramento Kingsima. Jeter je inače zabilježio i više nastupa za ukrajinsku reprezentaciju čije je državljanstvo preuzeo 2013. godine.

Po dolasku u Tajpeh, situacija se zakomplicirala.

U Los Angelesu nisam uspio pronaći jednu jedinu masku za lice, ali srećom po dolasku u Tajpeh odmah sam pronašao jednu trgovinu u sklopu zračne luke pa sam se opskrbio za čitavo putovanje. Iz Tajpeha sam poletio za Šangaj. Po dolasku svi putnici ostali su u zrakoplovu još 30 minuta, netko je sa razglasa prozivao ljude iz aviona koji su jedan po jedan izlazili prema posebnom tunelu pa zatim u odvojeni dio zračne luke. Konačno je došao red i na mene. Idući let prema Quanzhou bio je na rasporedu tek osam sati kasnije pa sam znao kako ću provesti podosta vremena u Šangaju, ali samo unutar zračne luke. Čitavih osam sati nisam mogao niti na toalet, dva puta sam razgovarao s ljudima iz kineske vojske koji su posve odjeveni u zaštitna odjela postavljali mi svakojaka pitanja o mom boravku u Americi, s kim sam bio u kontaktu i slične stvari.’

Jeter je nakon dugotrajnog boravka uspio kupiti nešto hrane kako bi bio spreman za svoje daljnje putovanje.

Kada je završena čitava procedura u Šangaju tamošnji organi vlasti svakom od putnika podijelili su različite naljepnice koje imaju nekakvo interno značenje, ja sam dobio naljepnicu žute boje koja je označila da stižem iz zemlje u kojoj su ljudi zaraženi koronavirusom. Posebnim kombijem nas nekoliko odvezeno je do drugog terminala gdje smo se konačno ukrcali u zrakoplov za Quanzhou.’

Postupak se nije previše mijenjao niti na drugoj lokaciji.

Dakle sve kao u Šangaju, višesatni proces odgovaranja na ista pitanja. Kad sam konačno nakon dva dana putovanja stigao u svoju bazu, nisu mi dopustili da odem do stana gdje živim tijekom sezone i gdje sam ostavio sve svoje stvari. Odmah su me prebacili u hotel koji je iznajmljen kako bi poslužio kao karantena za ljude koji stižu iz inozemstva. Hotel je dobar, imam sve što mi treba, a jedini pogled na vanjski svijet je kada otvorim prozor i udahnem malo zraka. Zanimljivo, moj suigrač Ty Lawson nalazi se samo tri sobe udaljen ali ne mogu ga niti vidjeti jer ne smijemo niti proviriti iz sobe. Hranu nam redovito dostavljaju, a na nama je da treniramo u sobama koliko možemo.’

Jeter je za kraj poslao poruku.

Kinezi se definitivno ne zafrkavaju s ovom čitavom situacijom. Ovo je moj deveti dan u karanteni, dobro sam i očekujem da će se uskoro ovaj dio priče završiti. Koliko sam čuo od ljudi iz kluba čini se kako će se sezona ponovno odgoditi, ne bi trebala započeti prije prvih dana svibnja. Još uvijek ima podosta neizvjesnosti.’

Kinezi inače planiraju smjestiti sve momčadi u karantenu i prvenstvo nastaviti u samo dva grada bez gledatelja. Igrači će doslovno putovati iz karantene na utakmice i tako iz dana u dan.