Lorenzo za SK: Gdje je nestao anđeo? Uplašio se

© 2018 Ducati Motor Holding spa

Na spomen strastvenog ’braka’ u Moto GP prvenstvu, malo kome bi na pamet pali Jorge Lorenzo i Ducati. Međutim, upravo tako španjolski motociklist definira dvije sezone u momčadi iz Bologne jer su ga one učinile boljim vozačem.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

I to je zaista istina. Lorenzu je bilo potrebno vrijeme za naučiti voziti Ducati, a kada je to učinio rezultati su došli. Nažalost, u talijanskom timu nisu imali strpljenja za njega, pa su ga otpisali i bukvalno natjerali da utočište nađe u Repsol Hondi. Upravo to su teme kojih smo se dotakli tijekom intervjua koji smo napravili u Brnu, a bilo ih je još i može se reći da se čekanje isplatilo.

Španjolski motociklist je na kraju sezone 2016. poslije devet godina napustio Yamahu i vrlo brzo je svima postalo jasno da će privikavanje potrajati. Dok se Andrea Doviciozo borio za titulu s Marcom Marquezom prošle sezone, Lorenzo se mučio, i to puno više nego što je itko mogao pretpostaviti, posebno on. Na prve 23 utrke u talijanskom timu najbolji rezultat bilo mu je drugo mjesto u Sepangu prošle godine, a sve se promijenilo od Mudjela.

Velika nagrada Italije svima je pokazala da je onaj pravi Jorge Lorenzo tu, a da promjena pozicije rezervoara za gorivo na motociklu može napraviti čudo, barem što se njega tiče. Da ono što se dogodilo u Toskani nije slučajno svima je bilo jasno kada je slavio dva tjedna kasnije, na Velikoj nagradi Katalonije, a potom se na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja našao i na „Red Bull Ringu“, prije niza ozljeda koje je doživio od sredine rujna.

Marko Trajković

Na ove dvije godine gledam vrlo pozitivno, ne samo zbog mene samog. To me je učinilo kompletnijim vozačem jer sam u potpunosti morao promijeniti svoj stil vožnje da bih bio brz i konkurentan na ovom motoru. To vas čini boljim vozačem. Ali, također i zbog Ducatija jer su mojim dolaskom počeli unapređivati neke stvari na kojima nisu radili u prošlosti. Zbog mene su te stvari dobile na značaju. Mislim da je ovo bio dobar ’brak’ za obje strane, očigledno ne s rezultatima kakve smo očekivali, posebno tijekom prve sezone i prvog dijela druge. Ali, pobijedili smo potom na dvije utrke, pokazali da možemo još. Ovo je na kraju krajeva bio strastven ’brak’ i dobra stvar za obje strane, mislim“, rekao je Lorenzo na početku intervjua za Sportklub.

Taj ’brak’ je kasno proradio, može se reći. Lorenzo je u Le Mansu, dva tjedna prije trijumfa u Mudjelu, shvatio da u Ducatiju ne planiraju ga zadržati. Poslije te pobjede, činilo se da postoji mogućnost da španjolskog motociklistu naredne sezone ne vidimo u kraljevskoj klasi, a potom je kao grom iz vedra neba stigla vijest da će biti Marquezov timski kolega. Nitko to nije mogao pretpostaviti takav rasplet, ali je jasno zbog čega je Honda možda bila i logičan izbor.

Honda je za mene bila izazov zbog želje da pokušam biti ponovo konkurentan na drugom motoru, kao što je slučaj na Ducatiju. Da pokušam doći do trijumfa na trećem motoru, s trećim proizvođačem i budem što bliže mogu nivou na kojem je moj timski kolega, koji je izuzetno jak“, naglasio je Lorenzo.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Svoje najveće uspjehe Lorenzo je ostvario vozeći za Yamahu, s kojom je tri puta bio svjetski prvak – 2010, 2012. i 2015. godine. Pokazao je da Ducati ima potencijal da postane najbolji motor, isto kao i Doviciozo, a na pitanje koji su glavne kvalitete motora koje je do sada vozio, Španjolac kaže:

Vrlo su različiti, potpuno su različiti jer je Yamaha izuzetno prijateljski nastrojena prema vozaču. Na primjer, novi koje dolaze, osjećaju se izuzetno brzima na motoru jer je vrlo prijateljski, uglađen je što se tiče pogonske jedinice. Generalno je izuzetno miran motor, dok Ducati ima veliku snagu, vrlo je snažan, izuzetno je brz na pravcima, a isto tako vrlo stabilan na kočenju. Također je točno i da je izuzetno fizički motor, nervozan, težak za ulazak u krivine. Morate u potpunosti promijeniti svoj stil ako želite biti konkurentni, ako dođete iz Yamahe, a želite da budete dobri na Ducatiju“.

Mladi vozači koji su dobili priliku debitirati u kraljevskoj klasi na Yamahi naglašavaju da Lorencov stil uzimaju kao polaznu osnovu prilikom privikavanja. Johann Zarco je bio najglasniji posljednjih godina u pohvalama na račun peterostrukog svjetskog prvaka, koji ne krije da mu to godi.

Osjećam se ponosnim jer to pokazuje da sam dostigao izuzetno visok nivo na tom motoru. Proveo sam devet godina s istim proizvođačem, na istom motoru, tako da sam ga upoznao jako dobro, a taj motor savršeno odgovara mom stilu jer kada sam došao iz klase do 250 kubika bio sam vrlo uglađen vozač, bio sam perfekcionist. Pokušao sam unaprijediti taj stil iz godine u godinu, bivao sam sve brži i brži kako su godine prolazile, tako da sam stigao do visokog nivoa. Imao sam veliki broj pol pozicija, puno pobjeda, vjerojatno sam vozač koji je najviše izvukao iz tog motora i vjerojatno zato su me Zarco, Vinales i Folger uzeli kao primjer što se tiče vožnje tog motora“, ističe Lorenzo.

Mnogi su mislili da je Lorenzo zajedno s Valentinom Rossijem činio tim snova, ali svi znaju da su tenzije između njih dvojice obilježile period od ’Doktorovog’ povratka u Yamahu. Zbog svega što se događalo posljednjih godina, ali i njihovog rivaliteta, logično je pitati se kako će Lorenzo i Marquez funkcionirati u istom timu, ali takav slučaj nije s vozačem Ducatija.

Mislim da smo izuzetno iskusni vozači, ja ću imati 32 godine, a Marquez 26-27, imamo veliko iskustvo, vrlo smo zreli i razumijemo da smo obojica sjajni. Sve zavisi od toga što će se događati na samoj stazi, ako ne bude nesreća i nečega za što jedan vozač misli da je drugi postupio nepravedno ili je izveo neki opasan potez, smatram da neće biti puno tenzija“, kaže španjolski motociklist.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

U Moto GP prvenstvu, a također i Formuli 1, mnogi vozači kažu da je njihov timski kolega prvi kojeg žele pobijediti Bilo je sezona kada je Rossi pobjeđivao Lorenza, kada je bilo obrnuto, a prošle godine se Doviciozo pokazao boljim od Španjolca. Bio je to prvi put tijekom njihovih karijera da se popularni Dovi našao ispred Lorenza.

Da, Dovi je imao najbolju sezonu života prošle godine, sve je bilo savršeno za njega, profitirao je od svog iskustva koje je prikupio u Ducatiju za savršenu sezonu, a ja sam se mučio više nego što smo očekivali. To je bila razlika. Ove godine, s jednom sezonom više iskustva, sile su postale poprilično jednake, zar ne? Očigledno, kao što sam rekao ranije, prva godina u Ducatiju je bila teška za mene, mučio sam se više nego što sam očekivao jer, kako sam već spomenuo, Yamaha je bila prijateljski nastrojena prema vozačima, vrlo uglađena, dok je Ducati potpuno drugačiji motor i tijekom svih ovih mjeseci sam morao u potpunosti promijeniti svoj stil da bih bio konkurentan. Ali, Doviju je to bila peta godina u timu, u potpunosti je poznavao motor i zato je to bila savršena godina za njega“, rekao je Lorenzo.

Tijekom karijere u kraljevskoj klasi Lorenzo je nosio dva broja – 48 i 99. Nekada se 99 sastojao od anđela i vraga, ali je odjednom nestao. Morali smo pitati što se točno dogodilo.

Mirco Lazzari gp/Getty Images

Pobjegao je. Želio sam da ostane, ali je pobjegao kada sam stigao u Ducati. Možda se uplašio crvene boje“, rekao je Lorenzo.

Na konstataciju da je anđeo nestao još 2015. godine, dok je bio u Yamahi, Lorenzo je odgovorio:

Bila su dva crvena broja, ali nisu oba imala vražije rogove. Mislim da se uplašio crvene boje, anđeo je želio samo plavu, crvena mu se nije svidjela“.

Da li će se anđeo vratiti kada prijeđe u Hondu, pitanju je sad.

Ne znam da li će mu se svidjeti narandžasta boja“, rekao je Lorenzo uz osmjeh za Sportklub.