Sve novosti s MotoGP testiranja u Jerezu

Moto GP 28. stu 201911:05 > 11:10
Repsol Honda

Iako je pad te kasnije operacija ramena Marca Marqueza glavna vijest u svijetu MotoGP-a, vrlo je zanimljivo bilo na posljednjim testiranjima ove godine i kod ostalih momčadi

Pad Marca Marqueza prvog dana testiranja u Jerezu, nakon kojeg je peterostruki MotoGP prvak svijeta završio na operaciji dosada zdravog, desnog ramena, pomalo je stavila u drugi plan rezultate ovih vrlo važnih, posljednjih testiranja ove kalendarske godine. Honda je radila na dvije verzije šasije koncepcijski vrlo različite, koje nisu impresionirale vozače, ali su im dale informacije bitne za odluku kojim smjerom krenuti u budućnosti. Alex Marquez je vrijeme koristio kako bi se naviknuo na MotoGP zvijer te su njegova vremena krugova bila korektna.

Ducati je radio na novoj šasiji koja bi im trebala poboljšati ponašanje motocikla u središnjem dijelu zavoja. Ocjena vozača nije bila baš posebno jasna: „Pozitivno je to što nema nečeg posebno negativnog.“ – izvalio je Dovizioso, a ništa mudrije nije rekao niti Jack Miller koji je novu verziju agregata okarakterizirao kao „zgodna“. Obojica su se složila da će tijekom zime biti puno posla.

KTM je u Jerez doveo dvije nove verzije šasije koje je u Valenciji već isprobao Pol Espargaro, a sada ih je testirao Dani Pedrosa. Riječ je o šasiji koja bi trebala objediniti ono najbolje iz dva različita pristupa: čeličnog okvira kojeg tradicionalno forsira KTM te klasičnog dizajna s dvije grede (twin-spar) kojeg koriste svi ostali proizvođači u prvenstvu. Ocjena je kako su postignut veliki napredak, posebice u smislu zaokretanja, stabilnosti i trakcije, pa će se nastaviti s radom na novoj šasiji. Također, Espargaro je testirao i potpuno novi aerodinamički paket koji ga je oduševio, ali ga je – nakon pada – uništio. Međutim, informacije su ostale. Agregat modela RC16 nije bio testiran, jer KTM nema zabranu razvoja motora tijekom sezone pa nema niti pritiska definirati agregat do testiranja u Sepangu u veljači sljedeće godine. Tako je u tom smislu najveća vijest poboljšani ovogodišnji motor isproban u Valenciji koji je po mišljenju svih veliki korak naprijed u smislu maksimalne brzine.

Suzuki je, pak, gotovo kompletno testiranje u Andaluziji potrošio na razvoj motora za GSX-RR. I čini se kako je pala odluka na konačnu specifikaciju koja će se koristiti 2020., što bi značilo kako je riješeno pitanje maksimalne snage te povezano s time i problemi s maksimalnom brzinom. Sva trojica Suzukijevih vozača – Rins, Mir te test-vozač Sylvain Guintoli – tvrde kako je posao s motorom uspješno obavljen pa će se testiranja u Sepangu posvetiti razvoju elektronike te ostalih detalja na motociklu.

Za razliku od njih, vozači Yamahe nisu impresionirani agregatom koji ime je došao iz Japana. „Drugačija je isporuka snage, možda je malo „glađa“. Teško je objasniti.“ – rekao je Fabio Quartararo, dok Vinales i Rossi nisu bilo toliko pristojni. „Još nam uvijek nedostaje 10 KS u odnosu na Ducati i naši inženjeri moraju nastaviti raditi“ – rekao je Španjolac, a gotovo je isto izjavio i Rossi s time što je on razliku u odnosu na Ducati i Hondu pretvorio u nedostatak od 10 kilometara na sat. Njihovo nezadovoljstvo ne dijeli šef momčadi Massimo Meregalli: „Vozači bi uvijek htjeli više. Tražili su više finoće u razvijanju snage i više maksimalne brzine i dobili su oboje.“ – rekao je Talijan, ali i naglasio kako će se agregat još testirati u Sepangu.

Konačno, završimo ovaj pregled viješću kako je Avintia za testiranja u jugu Španjolske dovela Erica Granada koji za istu momčad vozi u eMoto kupu, a o Zarcou kao njihovoj najnovijoj akviziciji nije bilo niti riječi. Tko zna, možda i ta priča nije do kraja gotova.